![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Beror lite på hur du har tagit in vidden. Flyttar du in även ärmhålet kan ärmhålet faktiskt bli större efter intagningen. Titta på den här teckningen.
Mät ärmhålet på ditt originalmönster före ändring, mät sedan på ditt tyg. Är ditt klippta tygs sylinje större, ja då har du förstorat genom ändringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, jag gjorde ju tyvärr fel där :/ Och dessutom satte jag mudden på fel sida av ärmen, haha!
Jag klippte ut nya ärmar, men de är ju fortfarande för "korta" och jag orkar inte göra det en gång till! Har nog inte mudd så det räcker till det heller.. Finns nåt jag kan göra med befintliga delar? Kan jag sy in någon av delarna på nåt sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tekniskt sett kan man se det som att du har höjt axeln.
![]() Det är en ganska lätt sak att nåla in axelsömmen och se om det fungerar. Du har måttet från ärmen att hålla dig till. Senast redigerad av marie.s.g den 2013-09-12 klockan 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.