![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
"Klämbörs" i tyg, typisk slöjdgrej från 60-talet
Snälla, är det någon som vet var man hittar beskrivning till så'na där börsar som syddes i slöjden förr; 3 (eller 4?) ovala pappskivor insydda i tyg. Ovalerna sys sedan ihop på alla sidor utom en. Börsen går att "klämma" öppen Jag är slöjdlärare och skulle så gärna vilja ha tag på den!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det en sån här du menar?
http://quiltbiten.com/monster/monste...-tygkladd-ask/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Taaaaack!!!!!
Hej!
Åh, tack snälla "Väskan"!!! Nu vet jag hur man gör! Jätteglad!!! ![]() ![]() ![]() Tack också till dig som lade upp beskrivningen till bygelväskan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Undrar om det var en sådan konstruktion som söktes efter?
Jag tänkte mer på något sånt här en Hermesbörs men jag har sett äldre sådana Tyvärr har jag inte hittat någon beskrivning av konstruktionen. Rekommenderar annars att googla på ordet myntbörs, kika på bildsöket. Själv tänkte jag först på de där runda som också får en solfjädersöppning men de görs i ett stycke skinn. Finns hos Kero t ex. Oj så många svar du fått medan jag letade. Glömde att kolla innan jag skrev! ![]() Nåja jag fick några återblickar själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack igen!
Hej Anirch!
Tack för det fina tipset om askarna! Dem kommer jag också att ha användning för i undervisningen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Läderbörsar
Här regnar det in ideer!
![]() Wow, sådana kan ju barnen verkligen tillverka på slöjden. Älskade själv sådana när jag var liten. Tack!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.