![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
|
tjohoooo!tänk vad ni kan!
Min maskin är en Janome 6600 (glömde visst tala om märket) som är en maskin som många quiltare gillar för att det är gott om plats till höger om nålen (Staget med nålen)-Det är en stark "semipro" maskin.
Med staget menar jag där man har nålen som sticker upp i maskinen. har nyss blivit klar med att klippa sektionerna som då är 3x5 meter. märkt upp vart knytbanden ska sitta. över 200 markeringar... tjo.. vad jag kan reda ut när jag funderar så behöver jag inte ha något som knöar in på höger sidan. Det ska bara fållas som det är. knytBanden ja... det var en bra fundering ska se vad jag hittar... att banden skulle töja sig lite är nog inte något stort aber.. Det ska tåla att knytas om och om igen... det är därför jag tänkte på anoraksnöre. men det kanske blir för glidigt. det är alltså mest fokus på hur arbetet ska gå till rent tekniskt/fysiskt i det rumsliga perspektivet. Det blev altanen som blev klippbord (mycket krypande) Så jag får bygga ihop lite bord här... och titta på den ergonomin. nåja.. jag har fått lite vinklar att fundera utifrån... ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.