![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det är en grej som man använde förr för att maska upp nylonstrumpor. Jag kommer ihåg när mamma satt med detta på kvällarna på 50-talet. Jag använder en liknande att vända rullåer med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Definitivt stickmaskinsnål.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, kan inte vara något annat. 100 vrängare behöver ingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Dessutom är de vrängare som jag sett saluföras lite längre. Jag har lagt in en lång kraftig tråd i det "rör" som ska vrängas. Tråden fästes ordentligt i ena änden och så drar jag i den andra.
Jag har fiskat upp maskor med ett liknade redskap. För damstrumpor (främst av silke innan det starka nylonet kom) var nålen ganska tunn och för andra stickade ting fanns det grövre redskap, ungefär som en stickmaskinsnål. Men på alla fanns ett ordentligt handtag att hålla i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har också några i mina gamla sybehörlådor. Den ena lådan är från 1800-talet. Metallen är så primitiva att man utesluter snabbt nån idé med stickmaskin. Jag håller med "Suskal".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
perfekta till att plicka upp maskor med
Jo maskinsticknings grej är det allt... jag har tagit en och gjort till en perfekt maskupplockare!! När man tappat en maska eller bara har en besvärlig maska... så är det bara att kroka upp dem som om man virkar... sparar många märkliga manövrar när maskor är på rymmen..
så den här har jag alltid i min stickekorg Maskkroken kallad... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag får nog flytta min mojäng från maskinstickningslådan till stickningslådan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.