![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Har man orken och tiden att testa göra en egen med tejp tycker jag man skulle satsa på det, jag tyckte det var ett ganska roligt (men jobbigt!) projekt, och skulle det inte varit för lukten hade den ju varit kanonbra. Tipset att fästa en tight tröja över för att kunna nåla är också smart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag gjorde nyss en provdocka i gips som jag fyllde med fogskum. Den var lite kladdig att göra men jag och en vän hade väldigt roligt när vi gjorde den. Att den är fylld med fogskum gör att den är otroligt lätt och luktar ingenting. Som har sagts tidigare är jag väldigt glad att jag har en docka med exakt mina egna mått, hjälper otroligt mycket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag gjorde en tejpdocka på min dotter, innan hon blev gravid. Den tejpen luktade vidrigt från plasten och fick stå en månad på toaletten till att börja med. Det är så olika på tejpmärken. Den blev ganska lik originalet. Lite större än originalet förstås. Något annat är ju inte tänkbart! Man får gratis rörelsevidd.
Sedan blev den inte så lik längre efter graviditeten ![]() En bra instruktion för att göra en skumbaserad docka finns på den här sajten. Bild finns här. Själv har jag skaffat en som är mindre än mig själv och som jag sedan har stoppat upp så att den matchar mig bättre, sluttaxlad och på många andra sätt föga docklik som jag är. ![]() Köpesdockan är delad nertill så den går att prova byxor med och stativet kan sättas så att röret går inne i ena benet, så visst finns det. Lösa ben är inte så användbart vad jag förstår. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
provdocka |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.