![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det är skillnad på knapphålssilke och knapptråd och jag tror det var det senare som föreslogs.
Knapptråden är en grov polyestertråd och den är grymt stark och används framförallt när man ska sy fast tunga metallknappar eller knappar med lite skarp kant i hålen. Alltså såna grejer där dom flesta trådtyper nöts av rätt fort. Men den är dyr och säljs på små rular. Bara 30 meter, har jag för mig. Det blir många knappar fastsydda på 30m men inte så mycket dekorsöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Anledningen till att det är bättre med nylon än PE i bilklädseln är att nylon ger sig lite, medan PE är helt stumt, vilket är obra när det är så starka trådar, man de facto ha sönder materialet med tråden. Och sen är nylontråden lite glansig.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skrev fel, aurifil 50/2 var det jag köpte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack så mycket kanvas för ditt svar!
Du har nog rätt, det är nog bäst att leja bort dekorsömmen och enkelt tillhandahålla tråden samt några exampelbitar de kan ställa in maskinen på, dessutom blir dekorsömmen bättre av en som sysslar med detta dagligen istället för mig som hobby-syr. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.