![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ja...men hur??? Kollar just nu på Atelje Kreativ, hon har en kurs i pdf format...verkar lättast att hitta en befintlig ram, men verkar ju helt otroligt konstigt att man inte bara kan infoga en kant runt...Har ju gjort märken förr, hur kan jag glömma av det? Syr för sällan med min fina broderimaskin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tog det gamla broderiet jag gjort med kant, tog bort texten och la in den nya. tror det funkar, men det är irriterande att inte få till det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bra att Du fixar det.
Jag har som sagt Embird och där är det enkelt att göra en satinkant runt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vet inte vad som ingår i ditt program men har du inte en flik där det står shape?
Försöker lägga in en skärmdump men det lyckas inte........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Annie, på min sida för Husqvarnas program så finns lektion om applikation och en om satinsöm längst ner. Kommer inte ihåg om det är ett specifikt verktyg för applikation men sättet att göra är samma oavsett om det är vanlig satinsöm eller applikation.
Nu har jag inte kvar Husqvarnas program i datorn men har för mig att det måste vara en bild i bakgrunden om man skall kunna göra automatisk satin. Finns ingen bild blir det det manuella verktyget. God Jul Monica Boberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej Monica! Jag var inne på din sida och kollade, det som är ännu mer tokigt är att jag varit på privatlektion hos dig för länge sedan! Har fått barn emellan så jag hann inte så mycket under en period, men nu är jag igång igen. Jag har ju ingen bild att jobba efter så jag tänkte att det var lätt att fixa ändå! Jag ska kolla på kursen i satinsöm. Tack alla som hjälper mig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej Edvina! Jo, jag har shapes, men problemet är att eftersom det är väldigt avängt och smalt tup 10 cm brett och 2 cm högt så blir det tunna streck uppe, och på sidorna blir stygnen långa så det blir det strecket väldigt brett. Det mest störande är att ramen jag trixat med på ett gammalt broderi och nu fått till så det funkar, den ramen är jättefin, tät och ja, helt perfekt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Har Du Husqv 4D? Gå in på stitch editor, plocka fram bilden, använd Draw Border Shape (rita bårdform) finns en rullista med olika former. Markera den form Du vill ha, rita den runt motivet. Använd sedan alternativen under Create Border. Har Du användarhandboken kvar finns det på sidaorna35-37. Hoppas Du förstår min röriga förklaring. Letade själv efter beskrivning i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.