![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ska sy en poncho
Hej! är nyörjare på sömnad och behöver kanske lite tips!
tänkte sy en poncho av ett stumt tyg jag hittade second hand härom dagen ![]() har inget mönster, men tänker att det inte borde vara så svårt utan heller? bara att klippa ut 2 fyrkanter, fålla och sedan sy ihop vid axlarna och lämna ett hål för huvuet? och kanske fixa till nån uringning av nåt slag ![]() eller är dett något mer jag borde tänka på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En poncho är väldigt enkel i sin konstruktion. Ta två rektangulära tygbitar, fålla gärna först och använd stadkanten om det blir snyggt.
Längden ska mätas från nederkant fram över axeln till nedkant bak. Bredden ska mätas från övre halskotan bak (knölen) så långt ut på armen som man vill ha plagget. Sy ihop mitt fram och mitt bak, men lämna en öppning för huvudet. Inga axelsömmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() tack! ska testa i kväll!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.