![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ändra mönster till kort storlek
Hej!
Jag undrar hur jag skall ändra ett mönster till jacka eller blus i storlek 46 så att det blir storlek 23. Midjan kommer för långt ner i storlek 46, jag är bara 157 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Klipp av mönster i midjan och ta bort en lagom bit där. Om bysten kommer fel också ta av en del av längden där också. Så att midja och byst kommer på rätt ställe. Mönsterna brukar ha en linje för byst och midja, klipp där. För ihop mönstret så att längden blir lagom. PÅ samma sätt fast tvärt om gör man om man är längre än mönstret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen!
Någon som vet vilken rygglängd (halskota - midjan) som används på storlek 46 och 23? Jag har försökt hitta någon tabell men inte lyckats! Hälsningar Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hittade de här tabellerna som burda använder: http://www.burdastyle.com/downloads/...mens_s_Cms.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack så mycket, det var en utmärkt tabell.
Hälsningar Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
blusar, rygglängd, storlekar |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.