Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-10-31, 18:16   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad

På min brother brodyrmaskin så finns det "mätare" faktiskt som nollställs varje gång den varit på serivce (antar att det då måste vara certifierad serviceställe eftersom man nog måste veta HUR man nollställer det ) Det är antalet stygn som maskinen gjort som det mäts i. Det är två siffergrupper, dels är det totala stygn och dels så är det siffergrupp på antal stygn sedan sista service.. För mig är båda lika långa.

Men jag är inte helt 100 på om det står i manualen hur ofta man måste göra service. Det står förmodligen, men jag har glömt...

Eftersom jag köpt maskinen från SMD har jag inte riktigt vågat mig på att kånka med maskinen in till nån Brotherbutik stan. Och vad som är det främsta skälet till varför jag inte vill gå: jag vill att de ska nollställa mina inställningar, båda i datorn och fysiskt. Även om man säger till så kanske de glömmer. Jag har tagit mkt tid på mig att ställa in det perfekt så att det blir perfekt för kombinationen undertråd och övertråd vilket är jobbigt då det är manuellt för undertråden (hurra) men digitalt för övertråden och det ser illa ut när det står för stor avvikelse i det digitala så jag fick pilla fram o tillbaka länge tills det båda ser bra ut i "sydatorn" och det blir fint på broderiet. Och så har jag gjort några egna stygn (dvs inte brodyr utan sömmar) och det går inte spara över det på disk eller dator utan det stannar kvar på maskinen och jag vill inte att det försvinner, vilket det gör om man nollställer symaskinens mjukvara. Som jag tänkt göra men glömmer göra är att emaila SMD Russel och fråga vad han anser om det. Kanske får jag instruktioner på hur man gör service själv, vilket vore bäst för mig.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.