![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har beställt från M-broderiting i Danmark. Jättebra och billig både över och undertråd.Har både papper och plastspolar. Skickar provspolar så man vet vilken storlek man behöver. Mycket trevliga och seriöst företag.
Fraktfritt om man köper för över 1000 danska kronor. http://www.m-broderiting.dk Till slut en lite varning för deras broderitråd, ofta innehåller paket epidemisk broderifeber, med symptom som tvångmässigt behov av att brodera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Blev själv lite nyfiken på vad jag betalat för undertråden från ABC-embroidering så jag kollade min gamla faktura från april 2010. De kostade 1.77 SEK/st inkl frakt, både svart/vit/färgad. Till designer 1 (och även de flesta andra maskinfabrikat) använder man L-style spolar. Finns en fördel med plastspolar eftersom man kan se hur mycket det är på spolen - det kan man inte på pappspolar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På http://www.abc-machine-embroidery-de...wound_Bobbins/ stod det $42 inkl international s/h, är det då inklusive frakt? Är inte så van att handla på "amerikanska"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
och även från Danmark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tull från USA
Jodå. Handlar man för över 300 kr INKLUSIVE frakt måste man räkna med att tulla på paket utom eu. Jag har åkt dit flera gånger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har handlat från USA flera gånger och än inte betalat någon tullavgift.
De skriver värdet till 99 dollar och "Gift" på fraktsedeln. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Då har du haft väldig tur. 300 kr inklusive frakt är hyfsat säkert. Jag har dock en granne som får tulla sina tidningar ibland. Då pratar vi ett värde under hundringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.