![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Vore jag som du skulle jag kasta mig och och sy det absolut det finaste (eller läckraste) du vill sin fru, eller var det sambo i.
Jag gjorde så en gång i tiden, fast då hade jag köpt maskinen själv. Det var först lite senare som jag förstod att de tre prickarna vid mönsterbeskrivningen betydde - avancerat. Om man gör exakt som det står i beskrivningen och är HIMLA noggrann kan man fixa mycket. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så gulligt
![]() Om det är ett tyg som kan krympa glöm inte tvätta det i smyg för frugan innan du syr. Annars kan det krympa hejvilt när den är klar å blir tvättad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Grattis till maskinen!
Här kommer ytterligare en länk (från samma webb som Gumpan!) på en klänning jag sydde till en väninna. http://www.sewingpatterns.com/sub_it...ch=&return=yes Om du väljer ett stretchigt tyg som viscose eller tunn trikå, så kan du hoppa över dragkedjan! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Ska undvika "tre prickar" än tror jag. ;o) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Till alla som skrivit:
Har inte börjat än men snart. Får bra tips av er och lovar att jag tar del av alla, blandar dem, tar de bästa (eller det som passar mig), kommer kasta mig ut i detta med viss tillförsikt. Fortsätt komma med tips, jag lovar hålla er uppdaterade. Har ingen deadline på när klänningen ska vara klar dock så ha tålamod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Klok slutledning, klokt beslut att skynda långsamt.
Var noggrann, om du ska lägga till för sömmarna använd måttband o markera med en tvålflisa, krita eller nål var t ex 2 cm från mönstret är. Läs alla anvisningar på mönstret först ang skräddning, sedan sömnaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Enkelt och lätt att sy..
Hej Packe! Välkommen hit! Jag skulle vilja råda dej till att gå in på bibbistextil.se och klicka runt där. Jag lovar att du kommer att hitta många intressanta saker där till ditt syeri.. Hon har bl a mönster som är jätte-enkla att sy efter. Hon är jättebillig på allt hon säljer och det blir supersnabbt levererat. Och sist men inte minst-hon är en himla go tjej, oerhört kunnig och hjälpsam. Jag kan av egen erfarenhet rekommendera massor av hennes grejer, bla sytrådarna, och allra helst Dor tak, den är toppenbra.. Ska bli kul att kunna följa dina syerier här. Lycka till och njut av att sy din frus klänning! Hälsningar Ewa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Varit här ifrån ett tag nu.
Inte börjat sy på nån klänning än men väl sytt och lagat annat. Bla bytt dragkedja i ett par träningsbyxor och i en av småbarnens jackor. Det tar sig men skönt få denna "träning" innan jag börjar med en klänning. Lagat en tunn tröja där i stort sett ALLA sömmar var mer eller mindre öppna. Gav mig den på att sy om sömmarna så att sambon kan använda den igen. Blev faktiskt bra.... :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Vad roligt! All sömnad är bra träning. Passa samtidigt
på och gör en studie hur de skräddade och sydda. Det lär du dig också mycket på. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
klänning, nybörjare |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.