![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ärmkulle i trikå?
Hej! Syr en klänning, McCalls 5974, har redan sytt en klänning men tycker att det verkar överdrivet att göra isättning av ärm när jag kan sy fast ärmen innan jag syr sidostyckena.Syr i trikå. Vad säger ni?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej.
Ja, jag brukar göra så- speciellt i trikå. Det blir mycket krångligare att sy den färdigsydda ärmen i ärmhålet. Lämna ärmen och sidsömmen öppen,sy i ärmkullen och sy sedan sidsöm och ärm i ett svep. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag syr också i ärmhullen först och sid och ärmsömmen efteråt. Det är enklare så. Andvänder jag overlock så är mycket enklare att sy raka sömmar som man slipper skarva ihop, detta gäller även symaskinen.
Jag använder ofta den metoden på stumt tyg också. Det gör då inget om måttet diffar på någon millimeter på grund av att man nålat lite fel eller tyget sträckt sig lite olika. Raka sömmar är alltid lättare att sy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Ska sy den och lägga upp bild på bägge :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.