![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag undrar om någon har någon idé vad man kan göra med drakedjor som man har framtill på tröjor tex som alltid bubblar sig så det ser ut som man har en massa pucklar fram på tröjan? Kan man spraya något på dragkedjan så den inte bubblar sig tex? -Helen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du tröjor du har och använder eller menar du att det blir bubbligt när du syr en ny tröja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
det är konstigt jag har aldrig haft det problemet med dragkedjor, inte ens i fleece. Kan det vara att du drar i tyget när du syr? Eller att pressarfotstrycket är för stort. Någon annan kanske vet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du får inte dra ut tyget utan spänn i stället dragkedjan, kanske behöver du lite stabilisering på avigsidan så att tyget inte sträcker sig, alternativt sy en tråckelsöm som du håller in lite på tyget så att det inte dras ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hihi näe jag menar vanliga tröjor man köpt som man använder och har tvättat så efter första tvätten har dragkedjan redan bubblat sig så det ser ut som man har en massa pucklar framtill på tröjan.
Kanske för att tyget i tröjan brukar krympa men drakkedjan krymper ju inte. Jag själv tvättar alltid tyget innan jag syr något av det. Då blir det ju inte så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det där är svårt. Enda tips jag kan ge , och det har du kanske redan provat, är att sträcka i vått tillstånd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, gör som Cecilia säger eller lämna tillbaks tröjan om den inte går att tvätta!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja visst. Jag får prova att sträcka på dragkedjan när jag tvättat den igen då. =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.