![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Köpa ny broderimaskin, vilken?
Bor i Dubai tillfälligt. Har upptäckt att symaskiner är billigt! Finns de flesta, även Husqvarna. Köpte en Rose för 8 år sen som jag börjat på först nu. Men skulle gärna vilja kunna sy större.
En Husqvarna Ruby kostar ca 29 000 kr här. Gissar ca 40 000 för Designer. Jag vet att Janome är mycket billiga här. Skulle ni föredra deras i samma klass el Husqvarna? Ha ej kollat pris än. Sen undrar jag om jag ska välja Embird el Hqa 5D? 5D kostar ca 2 400 här. Tusen frågor men inte alla nu! Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Ruby, och är mycket nöjd med den
En Janome 350 har jag också, men den broderar inte lika stort som Ruby. Men för mig kompletterar de varandra. Embird är ett bra och prisvänligt program, man kan köpa delarna eftersom. Du kan ladda ner en demoversion av Embird och testa lite |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ruby verkar vara en bra maskin, har de inte Pfaff också det är ju samma företag som Husqvarna i så fall har det kommit ut en helt ny Pfaff sy och brodermaskin Pfaff Creativ Performance som motsvarar Ruby det vill säga det är inte Pfaffs största sy och brodermaskin. Efter som den är ny har den så mycket mer än Rubyn. Folk verkar vara galet nöjda med denna maskin vad man kan läsa på Yahoos sidor.
Är det 5 D Professional för 2,400:- så är det otroligt billigt det är ett fullständigt program som har allt det är väldigt bra. Köper du Pfaff heter det 5D Suite men det är samma sak. Vilka härliga priser ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svar hittills!
Ja, det är så billigt så jag skojar inte, det lönar sig att åka hit och köpa en maskin! (Men man ska flyga med bolag som tar 30 kg) Sytråd kostar 1 aed (dirhams), overlock-kon 5 aed. (gånger ca 1,9 blir kr). Hittade lite broderitråd (2 aed) men tror den är lite tjockare och inte så mkt färger. Men jag har nog inte hittat dom än! Tyg är förstås också väldigt billigt. Tänker mig att handla inför hemfärden nästa år och vill höra mig för redan nu. Visste ej att Hqa o Pfaff var samma. Pfaff finns, tror alla märken finns. Jag ska nog köpa med en overlock att ha i Sverige i sommar o lämna där. En Janome 9102D för 800 aed, ca 1440 kr. Hittar inte den beteckningen på svenska sidor, men kanske heter den nåt annat där. Inköpsresa hit kanske vore något att arrangera!?!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det vore verkligen något att tänka på semester och inköpsresa i ett.
Jag tänker på vad har de för ström där nere i Dubai när man köper symaskin i England får man med en adept så det passar i våra nät. Köper man en maskin i USA så vet jag inte hur man gör därför undrade jag över detta kanske du behöver någon omvandling av något slag men i så fall vet de säkert i butiken. Lycka till med ditt köp av maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Inga problem med strömmen. De har en annan kontakt med tre piggar, men man kan köra in vår vanliga också, eller tillsammans med en plast grej man sticker i först som trycker i den tredje piggen. Men maskinerna säljs med "vår" kontakt, det är jag nästan säker på. Ska kolla! Vissa apparater, som t ex Kitchen aid har deras, så den ska jag byta när vi flyttar hem. Men många elartiklar har både och.
Hör av dig om du ska åka så ska jag tipsa! Inte lätt hitta själv har jag upptäckt, men med tiden har nya vänner lärt mig. Swea är också en bra organisation att kontakta om man reser utomlands o vill ha inhemska tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Lycka till/ Elvy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vill du ha det bästa av det bästa kan jag rekommendera Pfaff Creativ Sensation. I Sverigie ligger den på 62.000:- - 65.000:-
Du kan göra applicationer direkt på maskinen, tänker du quilta har den IDT som gör att tyget matas helt jämnt. Det är sällan man ser att folk är så nöjda med sina maskiner som dessa ägare är, de skriver bara superlativ såsom älskar denna maskin, bästa maskinen jag ägt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:35.