![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Det fattas ett trådbyte i broderiet
Hej
Jag ska sy ett broderi där jag nu när jag kör det i sysimulatorn i embird för att se i vilken ordning färgerna ska sys, ser jag att det fattas ett trådklipp/trådbyte. Det blir samma färg på armar och ansikte som på kjolen. Är det bara att sitta och passa och tvärnita när det ska bytas tråd? Eller ska man göra något i Embird? Jag sökte i Hjälp där men den är ju på engelska fast jag har programmet på svenska så jag vet inte riktigt vad jag ska söka efter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
I Editor kan Du lägga in trådklipp.
I listan till höger nertill har Du de olika trådfärgerna och hur många stygn det är, högerklicka där så får Du upp en lång meny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. Jag fick dit det! Det ser i alla fall ut så i Sysimulatorn!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Så bra, Du ser i listan till höger om Du har trådklipp med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nej trådklippet var ju inte med så jag tryckte på den raden och då blev den lilla färgrutan den färg som ska vara EFTER klippet så jag vet inte vad det blir men den stannar ju i alla fall för stoppet fick jag dit så får jag väl klippa själv och se till att det blir rätt färg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Huvudsaken att det fungerar
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.