![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
För hushållsmaskiner finns det möjlighet att köpa stygnsplåt för raksöm, och det rekommderar jag varmt!
Självklart är det knepigt om man måste skruva loss plåt varje gång man ska byta. Men på min symaskin är det inte lika jobbigt, det är bara att bända loss den och sedan snäppa fast. Kanske något att tänka på vid köp. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
I lördags var jag och frågade tusen frågor i affären.
Kände mig lite snurrig när jag gick därifrån. tur att jag inte äger en hel massa pengar för då är det lätt att bli fattig på symaskinsköp. Prisspannet låg väl på sisådär 6000kr till 12500. När jag gick därifrån var jag lite inne på en pfaff smarter 1100, eller hmm tror den hette så. När jag kom hem googlade jag en hel del på den och insåg att många klagar när de väl köpt. Blev ganska skeptisk efter det. Däremot hittade jag en hel del bra recensioner om Pfaff Ambition 1.5. Jag ska nog ta och ringa affären igen och fråga om jag kan komma dit och provsy. Min symaskinsrep ville nog helst sälja en Brother 950 med ngt maffigt extraprogram.... såg trevlig ut, men jag tror inte jag vill ha en brodermaskin. vill ju ha en stadig tillförlitlig maskin för klädsömnad applikationer m.m. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Ställ krav på att du vill ha bassymaskin utan lull lull!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Brother har ju bra symaskin titta på Innov-is serien.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Är en Brother Innovis 950 + PE design plus en god affär om jag kan köpa det för 12500kr ? Vad tror ni?
Jag har funderat lite och kan inte låta bli att vara lite sugen på allt roligt lulllull Kanske dumt men att kolla symaskiner är ju livsfarligt. Man vill ju ha och ha och ha... hmm ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Provsy FÖRST om du vill ha maskin med bra matning för jag tycker min brother har usel matning och den senaste maskinen du skriver är nära min maskin. Det är i synnerhet i början när man ska börja sy då trycks allt ihop.... Man måste typ börja en bit in på tyget om stygnen ska va lika långa och ibland hjälper inte ens det.. Det är mest uppenbar när man syr dekorsömmar, vilket är tråkigt.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.

Hybrid-visning