![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Självklart vet jag att hemsymaskin och industrisymaskin är olika saker, men det här med att hålla det basic och att det är skitbra på att göra det..
![]() Att ställa in trådspänningen kan man också göra själv så att det blir optimalt för varje grej man gör. ![]() Men det är nästan snarast förbjudet nu för tiden att ställa in undertrådspänning. Snacka om att dumförklara människor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
![]() Håller helt med om att det skulle vara underbart att köra en maskin som bara funkar utan att checka manualen jämt. föresten kan man köra sicksack på industrimaskiner? Trodde det bara fanns sådana med enbart raksöm och sådana med enbart sicksack. Har för mig min tapetsörlärare nämnde detta ngn gång. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Singer 20U är exempel på en klass industrisymaskiner som går att ställa om mellan raksöm och sicksack. Den har utbytbara matartänder och stygnplåt för rak- och sicksacksöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
För hushållsmaskiner finns det möjlighet att köpa stygnsplåt för raksöm, och det rekommderar jag varmt!
Självklart är det knepigt om man måste skruva loss plåt varje gång man ska byta. Men på min symaskin är det inte lika jobbigt, det är bara att bända loss den och sedan snäppa fast. Kanske något att tänka på vid köp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
I lördags var jag och frågade tusen frågor i affären.
![]() Kände mig lite snurrig när jag gick därifrån. tur att jag inte äger en hel massa pengar för då är det lätt att bli fattig på symaskinsköp. Prisspannet låg väl på sisådär 6000kr till 12500. När jag gick därifrån var jag lite inne på en pfaff smarter 1100, eller hmm tror den hette så. När jag kom hem googlade jag en hel del på den och insåg att många klagar när de väl köpt. Blev ganska skeptisk efter det. Däremot hittade jag en hel del bra recensioner om Pfaff Ambition 1.5. Jag ska nog ta och ringa affären igen och fråga om jag kan komma dit och provsy. Min symaskinsrep ville nog helst sälja en Brother 950 med ngt maffigt extraprogram.... såg trevlig ut, men jag tror inte jag vill ha en brodermaskin. vill ju ha en stadig tillförlitlig maskin för klädsömnad applikationer m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ställ krav på att du vill ha bassymaskin utan lull lull!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Brother har ju bra symaskin titta på Innov-is serien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:07.