![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#9 |
|
minmamma hade ett väldigt bra system
Sm jag än idag försöker få koll på..
![]() Själv har jag tyvärr gått i samma fotspår men jag försöker att ha de ritade mönstrena kvar i sina ursprung som tidningen de kommer ifrån osv. mindremönster har jag i plastfickor i pärmar inte någon speciell ordning direkt men jag har planer ![]() Jag har alltom handarbete tidningar från när mamma hade den och fram till nu... på de tidningar som jag har koll på har jag en kopia på modellförteckningen eller innehållet i tidningarna i en pärm så jag slipper gå igenom alla tidningarna för att hitta tidningen lättare för det jag söker men en stor del av mina mönster ingår tyvärr i kategorin lite sådär i oordning. Numera när jag ritar mönster så har jag äen egna nummer på dem. Som när man gör litografier att man talar om numret på tidning (mönster) vad det är och vilken storlek och vilken del av hur många delar.. detta har jag då på alla delar. Då vet jag att jag letar efter del3 av 7 tex lite bätttre ordning skulle jag då önska... men då hinner man ju inte sy ju!!! Jag funderar på någon sorts dokumentskåp mrd hängmappar eller något sådant till framtiden |
![]() |
![]() |
Taggar |
mönsterförvaring, organisering, syrum |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.