![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag är intresserad att gå sykurs från grunden. Har sytt i högstadiet men det inte mycket jag kommer ihåg
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns massor av syfilmer på Youtube.com både för rena nybörjare till riktigt avancerad sömnad. Filmerna visar hur man gör olika saker och är på max 10 minuter stycket. Jag själv har lär mig massor på youtube. Och man behöver inte förstå varje ord.
Jag sökte på sewing for beginners och fick upp detta. http://www.youtube.com/results?searc...66l551l1.3l4l0 Sedan köpt dig en bra sybok på svenska och en på Engelska. Ett bra syuppslagsverk på engeska är Vogue Sewing http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1933027002 Jag tycker inte du ta någon ny distanskurs, utan kämpa vdare med den gamla. Kolla in lite filmer på youtube, så får du se hur de olika momenten sys, då tror jag att mycket kommer att klarna. Ge inte upp utan kämpa vidare är dt för svårt så rekommenderar jag dig att gå en riktigt sykurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
folkunivesitetet och medborgarskolan brukar ha lite sådan kurser attvälja på. Finns även med inriktningar som "återbruk" sy vintage", "trikå" mm.
Har själv aldrig gått någon hos dem, men anser att få hjälp av en pedagogisk lärare är ovärdeligt när man lär sig något. vare sig det är mormor, kompisen eller en utbildad lärare så behöver man oftast få det förklarat och visat för sig, för att sedan testa själv. Svåra termer kan du slå upp på nätet eller varför inte här i sysidans register. Lycka till Det är superkul att kunna sy |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tittade på syskolans provexemplar men tycker att man får mycket mera för pengarna om man köper böcker med bra bilder och instruktioner.
Köp ett enkelt och trevligt mönster i någon tygbutik. Då får du också ganska detaljerade syanvisningar. Rita mönster själv är inte något att börja med. Sedan finns det många bloggar som håller hög instruktionsstandard om du vill läsa om hur andra gjort. I forumen kläder, och mönster och mönsterkonstruktion, hittar du många trådar med tips. Sedan är kanske en systuga eller en kvällskurs eller liknande, med mer handgriplig instruktion något att titta efter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hmmm funderade i huvudet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tack underbara ni för tipsen, mycket intressanta sidor. Ska sätta igång med engång. Tänkte börja med att sy en kjol till min lilla flicka, min lilla modell
![]() kram |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.