Jeg har en Pfaff 7570 og en kortleser som heter PES2Card3 SE - denne synes jeg er helt suveren. Den leser mange slags broderikort etter hva jeg husker er denne av de mest fleksible i forhold til akkurat det. Du får fantastisk god hjelp (på engelsk) fra han som har utviklet denne kortleseren. Han engasjerer seg raskt og ivrig om du skulle ha spørsmål eller problemer. Les mer om den her:
http://www.knitandsew.demon.nl/p2c/indexe.htm
Med en kortleser har du stor frihet ved å slippe å ha PC og symaskin på samme sted. Det går fint an å kjøpe tomme kort på nettet som koster en brøkdel av Pfaff's egne tomme kort - PES2Card3 trenger faktisk ikke tomme kort heller, du kan bruke et av dine andre Pfaff kort som lagringskort (etter å ha kopiert filene inn på PC'en først!!). Jeg vil mye heller anbefale en slik multikortleser enn Pfaff sin egen om du skal kjøpe kortleser - da kan du også kjøpe et Janome-kort om du ønsker (pluss mange andre). Jeg er veldig begeistret for kombinasjonen Embird, PES2Card3SE. Jeg har også Pfaff Customizing og Digitizing men det ligger ubrukt. Du kan lagre på tomme kort direkte fra Embird med PES2Card3 SE. Ta gjerne direkte kontakt dere som vil vite flere detaljer. Om du bare vil laste mønster ned fra nettet uten å endre noe på dem trenger du ikke noe annet enn det programmet som følger med PES3Card3 - forutsatt at du har lastet ned riktig format. Ohh - dette ble et langt svar - håper noen fant det nyttig :-)
mvh Helga