![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Varning för brodyrsida?!
Beställde en uppsättning bilder från denna sida http://www.saveondesigns.com/ för ca en vecka sedan. Funkade bra med beställningen, bilderna kom på mailen samma kväll,men från en annan avsändare, en g-mail adress. I dag kom dock ett skumt telefonsamtal på engelska från sydafrika(!) där man hävdade dataproblem, och uppenbart fiskade efter koder eller liknande. Telefonnummer skulle anges i beställningen av bilderna, och någon anan internationell kontakt där jag uppgett det har jag inte haft på senare tid. Bilderna på sidan är så billiga att de kanske bara har den som täckmantel i försök att fiska uppgifter?!! Någon annan som handlat där och fått skumma samtal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har fått den typen av samtal oxå men har aldrig beställt från brodyrsidan.
Tror helt enkelt att det är slumpen som avgör vart dom ringer. Dom låter en data plocka fram ett gäng nummerkombinationer som sen rings upp samtidigt som dom hoppas på att nån är naiv nog att lämna ut alla sina kontonummer. Ganska vanligt idag tyvärr med den typen av bedrägerier, förkommer både via telefon och mail och man behöver inte ha lämnat ut sin nummer eller mailadresser för att råka ut för dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:37.