Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-24, 11:43   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Tack för alla hjälpsamma svar! Ska försöka mig på lite egen service nu och se om jag får det att bli bättre.

bila: Jo, jag trär om undertråden också. Men ska testa att byta nål. Det kan ju hända att den blivit slö eller sned!

syfantasten
: Tänkte inte på att trådspänningen "fungerar" först efter att man sänkt pressarfoten! Får testa pånytt nu.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 19:08   #2
oliva oliva är inte uppkopplad

Jag lånade en billig maskin som sydde fult på baksidan så jag tog upp spolkapseln och skruvade med nageln på skruven på spolkapseln och satt tillbaka och då var problemet löst. Prova det ifall du inte redan gjort det.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:12   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Jo, tror det kan vara så att problemet sitter i undertråden någonstans... För nu då jag "joxat" lite så blev detnog bättre. Tog upp maskinen undertill och blåste bort lite damm och trädde om trådarna x antal gånger och trixade lite med trådspänningen och fick det till sist att se rätt OK ut. Men det är ändå nåt som inte riktigt är som det ska med undertråden.
Min maskin är dock en sådan modell som inte har någon spolkapsel utan undertråden sätts rätt i ett "bo" under/framför pressarfoten. Misstänker lite att det kanske bara är nåt fel på modellen helt enkelt, dvs. att då den inte har någon spolkapsel så blir det kanske bara inte lika snygg söm...
(Har en Brother PS 55)
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:52   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Lägger Du undertråds-spolen åt rätt håll.
Går tråden in ordentligt i skåran

Det kan finnas lite damm i den skåran, ta en tandtråd eller lite grövre tråd och dra fram och tillbaks.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 23:21   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Har du testat med en annan undertrådsspole? Det händer ju att undertråden inte blir bra spolad och det syns inte alltid så tydligt för blotta ögat. Det kan också hända att själva spolen är skadad, då kan det bli alla möjliga underligheter med sömmen.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07.