![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp m dragkedja
Hjälp! Köpte Dragkedja på metervara t dotterns soffa som jag klär om. Låset på ena kudden gled ur innan jag fäst änden o nu får jag inte på den. Tips, någon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fixat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bra att du fixade det.
Oftast när man syr i blixtlås på metervara brukar man dela på blixtlåset och satta i låset när blixtlåsen är i sydd. Det brukar vara lättast så. För då blir det bara två band att sy i. Ofta när man köper så kommer bandet och låset varför sig. Man kan även göra två färgade blixtlås genom att sätta ihop två olika färger av samma märke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag delar inte blixtlåset innan jag syr i det.
Jag monterar på löparen och klipper den längd som jag ska ha. När jag har sytt i det så gör jag några låsstygn, så inte löparen kan åka av |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Man kan även göra två färgade blixtlås genom att sätta ihop två olika färger av samma märke.[/QUOTE]
Vilken kul ide! Tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
[QUOTE=Dahlia;162016]Jag delar inte blixtlåset innan jag syr i det.
Jag monterar på löparen och klipper den. Ja, det gör jag också och det varen utmaning att få på löparen igen. Trial and terror, som jag brukar säga ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det går lättare om man klipper den biten man sätter i sist ett par millimeter kortare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.