![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Är också nyfiken.
I alla fall onlineversion. Jag vet att det länkats härifrån en gång till public domain bok om mönsterkonstruktion som är från 40-talet men kan inte hitta den längre.Senast redigerad av ichigo den 2011-10-13 klockan 18:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
http://shop.bramcostpublications.com...eywords=haslam Hittade detta på nätet.. Låter mkt intressant!! Är nog dock nån form av grundmönster som man ändrar beroende på modell.. Men jag måste handla så fort jag får pengar
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Det verkar som att sajten som hade det dära public domain-boken är nere.. :/
http://www.vintagesewing.info/ verkar vara sidan, men nej. Har varit såhär i några dagar nu. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ahh ja men den sidan har jag varit på många ggr.. Men den har varit nere länge nu tycker jag *orolig*
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag har en mönsterkontruktionsbok från 1899 som jag kan mejla över om någon är intresserad men det kanske är lite för tidigt?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Fick ärva min mormors gammla mönsterkonstruktions-pärm från 40-50 talet. Hon gick nån brevkurs i konstruktion när hon var ung och har gjort så många fina mönster, och satt allt prydligt i en pärm. Den håller jag allt hårt i
![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.

I alla fall onlineversion. Jag vet att det länkats härifrån en gång till public domain bok om mönsterkonstruktion som är från 40-talet men kan inte hitta den längre.

Hybrid-visning