Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-09-16, 14:02   #7
kn_se kn_se är inte uppkopplad

Här kommer svar från en marknadsbesökare, som också går in i butiker mm och tittar, söker, men inte alltid finner Jag tror att man får finna sig i att de flesta tittar!

Tycker tipsen var bra om att visa hantverket "i gång". Också med skyltar, lappar etc med beskrivningar, ev anekdoter ("De här är från min mormors mönster", "Inspirerat av Skånedräll (om det nu finns )") Och förståss material och ev tvättråd etc. Prislappen är viktig. Inget är så pinsamt som att fråga om priset om man fortfarande bara överväger ett köp.

Jag tänker nog att en marknad, utom de som "bara" är försäljning också är en form av konstutställning. Nä, jag köper kanske inte första gången, men ibland tar jag kontakt efteråt, ibland har det sjunkit in lagom till nästa tillfälle - och då får samma - eller någon annan troligtvis sälja till mig.

Att vara oförskämd, som tydligen en del kunder är, är odrägligt. Men vissa är tydligen sådana. Ta på Gore-texkostymen så rinner det av.

Det är också trevligt att faktiskt kunna diskutera hantverket - eller vad man säljer - med kunder och andra. Ideutbyte gynnar. Skulle nu någon "knycka ditt recept/mönster" förhoppningsvis för eget bruk, så sprids iden, tanken och fler som kan gilla det får se det. Och när de ser det i ditt stånd sedan så blir de som tyckt om det, men inte klarar att sy det själv, kanske din kund?

Nåja, nu kanske jag har skrivit för mycket Har inte "läst in mig" på forumet ännu, så jag hoppas att jag inte skrivit något dumt ...
kn_se är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.