![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Var hittar jag mönster till barnkläder (min son är 6 mån). Jag gillar speciellt 70-tals kläder. Jag är nybörjare så det måste vara något ganska lätt att sy. Tack Mvh/ Pet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en bok från ica boförlag som heter "sy till småbarnen" (eller nåt sånt) Den är jättebra med tydliga enkla mönster. Sen vet jag ju inte om du gillar modellerna försås. Men de är å andra sidan lätta att ändra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack
Tack! Ska kolla efter den boken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den boken har jag precis beställt! Det var bra pris på cdon.com kan jag tipsa om. Den verkar jättebra! Sydde två par överdragsbyxor till mina barn från ett mönster för mjukisbyxor och de blev jättebra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hittar titt som tätt mönsterböcker på Tradera. Har precis köpt en bok om att sy mjuka kläder, och det fanns en bok ute om att sy kläder från baby till ca 4 år http://www.tradera.com/auction/aid_19558454 . Den ser ut att vara från 70-talet, och har kanske en del av det du söker.
Obs! Det är inte jag som är säljare! ![]() Senast redigerad av Annika74 den 2005-10-25 klockan 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
BIBLIOTEKET...
...kan man gå till. Jag hittade iaf en bok med en del grundmönster och mönsterark som jag lånade hem och kopierade av favoriterna. Lite fult kanske, men smidigt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tack
Tack för alla bra tips. JAg hittade boken på tradera och la ett bud. VI får se hur det går.
Mvh och tack igen/ Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ottobre
Jag rekommenderar verkligen ottobretidningarna.
Själv är jag prenumerant och blir SÅ lycklig varje gång ett nummer kommer! www.ottobredesign.com http://mifflan.blogsome.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Re: Ottobre
Citat:
Helt enig! ![]() v.h. Tina |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
köpa lösnummer
Hej!
Kan man köpa lösnummer. Så man kan testa innan man prenummererar? Vet ni var man kan göra det? Mvh/ Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det är en suverän tidning. Man kan, förutom att beställa via deras hemsida få tag på tidningen i lite större pressbyråer och på presstopp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
tack
Tusen tack för alla råd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Instämmer i Ottobre hyllningarna
Jag har sytt massor av deras modeller och med tyg och färgval ser min 9 månaders son rätt ofta ut som om han hade gamla 70-talskläder på sig!
Dessutom gillar jag att deras modeller är moderna så att jag kan tänka mig att äldre barn inte misstycker om man syr efter de mönstren till dem. Och storlekarna stämmer tillskillnad från Burda mönster. Stl 74 passar en 74 cm lång bebis, |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.