![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Grovlek på nål
Jag har maskinbroderinålar i nr 75 och 90. Jag använder 90 till vanligt bomullstyg men vad använder man 75 till? I förpackningarna är det 2 st 90 och 3 st 75, så nu undrar jag om man kan använda 75 till vanligt bomullstyg.Jag har också en förpackning Janome Red tip 11 som ska vara för broderi men jag vet inte vad 11 motsvarar i storlek.
Jag har sett en nål som heter Klassé på Skövde symaskiner, finns både vanlig och i titan, någon som vet om den är bra? Brodyrvaruhuset säljer 100-pack av antingen 75 eller 90. Sen har de också Schmetz gold-nål 75, kan den vara hållbarare tro? Tacksam för hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag kan svara på några av din frågor.
Redtip en broderinål tillverkad speciellt för metalltråd. Gör att tråden ska hålla lite bättre. Jag har kör med janomes blue tip, men inte varit riktigt nöjd med dom tycker kvaliteten varit ojämn. Golden tip från Schmetz har jag testat och jag tycker den är mycket bra. Schmets nålar håller hög klass över lag. Hur det är med Klassé vet jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.