![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Text på fuskläder
Hej.
Sitter här med en bit svart fuskläder som ska utsmyckas med en rolig text (6-8 cm höga bokstäver med viss bredd). Frågan är hur? De enda alternativen jag kommer på är vit tuschpenna, målarfärg, brodera för hand. Någon som har något annat tips? Symaskin finnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nitar, pärlbroderi, kristaller, applikation.
Jag vet inte hur van du är vid fuskläder, men det är bra att tänka på att det är ganska skört. Ju färre hål man gör, desto bättre håller det. Använda gärna långa stygn när du syr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Beror ju lite på hur mycket tid och ork man har,
men applikation är ju ett sätt. Använd tyg eller annan färg på fuskläder. För att få snygga mallar till bokstäverna; Skriv bokstäverna/orden i Word (eller annat program du kan) i rätt storlek och printa ut. Tänk på att spegelvända bokstäverna om det behövs... ![]() Använd gärna Vlisofix/ngt lim för att fästa bokstäverna om de ska sys fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns en bra läderfärg som funkar bra på syntetiska material också. Jag har testat den på både fuskläder och lack (båda pvc) och det har suttit riktigt bra. Något bättre på fusklädret än på lacken, men lacken hade högblank yta, så det var ju ganska väntat. På riktigt läder sitter den ännu bättre, jag har en gammal skinjacka som färgen fäst riktigt bra på, trots att lädret är insmort otaliga gånger genom åren.
http://www.slojd-detaljer.com/produc...9216&deptid=19 |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
fuskläder |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.