![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Lägger Du in rätt broderi-format?
Jag googlae lite och fick fram att Designer 1 ska ha SHV-format |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På min D1 går det bra med hus-filer. Jag har inte USB utan diskett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har också en D1 men med diskett, jag har aldrig som tur är haft det problemet och använder uteslutande Hus-format. Jag använder Embird och för över broderierna den vägen och det har alltid fungerat klockrent.
Skulle inte disketten vara formaterad så talar programmet om det också. Kan det vara det som spökar att du inte för över via broderiprogram? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men som jag skrev innan kan man inte ta vilket USB som helst och dra över broderier och sen få maskinen att läsa in filerna, det går inte utan att bin-filerna också ligger på USB:et.
Maila mig Englavitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är extremt sällan fel på maskinen.
Jag har Designer 1 både med USB och diskett. Inte heller är det så att man bara kan använda sig av HQ USB-stick. Du har troligen fått med instruktioner med installationsskivan? Där står precis hur du skall göra. Det du måste göra med ett "externt" USB-stick är att formatera om det - precis som man gör med en diskett. Tryck på Disk Menu i programmet, välj "Format USB-stick". Mina extra USB-stick 1GB hittade jag hos Skövde Symaskiner, kostade bara strax över hundralappen - och jag använder dem precis hela tiden. Fungerar på exakt samma sätt som HQ-sticket. Man skall sätta in disketten / USB-sticket helt rakt i maskinen. Dyker felmeddelande upp ligger det inte rätt. Inte alls komplicerat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Designer 1 filfomrat HUS. Jag har en designer 1 som förut var floppy och jag gjorde om till USB. Ibland kan det hända att maskinen inte láser USB-sticket, men tar jag ut det och gör om proceduren brukar det lyckas. Ibland kan jag behöva stänga av maskinen. Lycka till. Jag har mycket glädje av min maskin,. Min bästa kompis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Blir så ledsen...men hur jag än gör...vilket är fel...så får jag det inte att funka...
Men stort tack till er alla!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.