![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Applikationsbroderi
Hej på er alla sykompisar!
Jo, nu ska jag ge mig i färd med att sy några söta djurmotiv (huvuden) i applikationsbroderi, där nosen ersätts av en knapp, alltså jag gör en botten, t ex en gräsplätt med en fastsydd knapp, också ska den lilla personen (som ska få denna skapelse) stapla djurens huvuden på knappen, med ett knapphål ist för nos. Är ni med? Två frågor blir det; 1.Finns det några färdiga knapphål utan mönster (vad jag kan se under "shape" har alla hålen mönster) i emb extra? Jag har lyckats ta bort det som är bredvid ett av hålen, så det är egentligen löst, men undrar om det finns ändå? 2.Vad ska jag ha för något som underlägg i bågen? Jag vill ju kunna riva bort detta när huvudet är klart. Provade med super solvy, den tjockare, vttenlösliga, men den perforeras ju redan vid första ytterkanten, och lossar den från bågen. Några tips? Hälsningar Elin |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
applikationsbroderi |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:48.