Citat:
chery skrev:
Jag håller inte med om att det skulle gå hand i hand med fetma. Jag ser dagligen smala, vältränade killar och tjejer med mysdress eller träningskläder.Jag skulle inte få för mig att gå i kläder som sitter åt och skaver. Jag går ALLTID i mysbyxor och löst sittande topp när jag kan. När jag arbetstränar( i butik) så blir det lösa bomullsbyxor med en lite snyggare överdel till. Har sällan jeans eftersom dom sitter åt,är obekväma, oftast skaver och jag kan inte röra mig i dom. Jag är allt annat än fet, det kan jag lova.
|
Nej du har rätt! Det finns de som klär upp sig eller ner sig i alla bmi grupper. Jag tycker den här frågan är svår och viktig för jag märker också en viss skepsis mot kvinnor som klär sig elegant. Många uppfattar en välklädd dam med hatt tex som någon som är uppvarvad eller förvirrad. det känns som det mest uppskattade är som någon nämde elloskatalogenstilen.
Det är också lustigt hur det bedöms så så dyrt att vara uppklädd och att de då gör sig till och vill visa att de har pengar när det ofta finns kläder med stil till salu för inga pengar alls begagnat.
En annnan mamma i sonens klass är alltid välklädd och hon berättade för mig att de hört att andra föräldrar undrat var de fått pengar ifrån eftersom de inte varit i sverige så länge. ( ja ni hör ju) Hon visade mig sina kläder som alla var klassiska och eleganta och flera skinnjackor och päls etc. Hon hade köpt allt på röda korset myrorna och tradera.De hade kostat någon hundring per styck. Hon sydde blusar av billigt konstsiden till. Detta och läppstift plus höga klackar fick igång tugget rejält och barnet fick höra att de var rika.