![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Usch, usch, usch, usch!
Precis som alla här sagt, man kan ju ha ärvt det eller så är man från en annan stad där det är för långt att åka till. Eller så har man köpt beg en gammal en från 50-talet kanske? Enligt honom verkar det som att man ska hålla sig till det märket han säljer, och köpa det senaste och bara av honom och ingen annan. Vad har hänt med servicekänslan? Om man färdas tillbaka i tiden ca 50 år sedan så skulle det vara självklart att de vill göra service på din symaskin och du ifrågasätts inte om du vill hålla på din gamla symaskin. Tror jag, jag var ju inte med då. ![]() Nu ska allt vara plast och ska bytas ut var 5:e år eller något ditåt. allt, allt. Inte repareras nej utan bara byta ut rakt av eller på sin höjd byta ut delar där man beställer nya delar från märket och kanske är det därför det inte går så bra.... Men då kanske det är märket ifråga som är problemet och inte säljaren? Kanske är det så att säljaren är i princip bakbunden när leverantören vägrar skicka ut delar för slutkunden har köpt det utifrån kanske? Då säger jag USCH BLÄ till leverantörer också! Det är bra att du tagit upp det här på sysidan. Jag tycker nästan att vi borde ha en svarta lista här så vi alla bojkottar då förstår de och också leverantören att det inte går att göra såhär. Vi har ju tidigare uppmanat till att bojkotta Janome för deras regelvidriga beteende som bryter mot EU-regler. Men det kanske inte uppmärksamats mycket nog för folk fortsätter med att köpa Janome ändå... Att man ska kräva att närmaste butiken ska göra garantiärenden för en maskin du köpt från UK är fel det håller jag med om helt och hållet. Men att gubben grinar och surar för att folk köper online och vägrar göra service (betald sådan) är USCH BLÄ! Lever de på 80-talet eller?! Vi är redan på 2010-talet och vi köper gärna online! Vi kvinnor (mestadels alltså) är inte dumma!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
|
Jag kan tala om att vi gjorde en liknande uppmaning pa quilt och lapptekniksidan och vi blev ganska ordentligt nedtryckta. Jag skrev och berattade hur jag och ett par vaninnor till mig hade blivit bemotta av varan aterforsaljare samt generalagenten i Norge, namner inget marke, men det borjar pa J. Mitt inlagg pa quilt&lapptekniksidan blev raderat pga att jag namngett aterforsaljarens namn och butik, da raknades det som personligt pahopp enligt den sidans moderator.
Fick dessutom pahopp fran en nojd agare till detta marke, dock ej samma typ av maskin. Vi blev dessutom anklagade for att vi betedde oss som"gnalliga tonarsjantor" av generalagenten sjalv da han skrev till moderatorn pa denna sida och hotade att stamma henne och hennes sida. Varpa hon blev radd och sedan har vi aldrig fatt namna vad vi tycker om maskiner och forsaljare. Sa tanker er for vad ni skriver och sage for Sverige ar tydligen inte asiktsfritt och inte heller existera det fria ordet. Men jag personligen ser fram emot att trycka ner forsaljare och generalagenter som beter sig som skit mot oss kunder, onskar alla kopte sina maskiner utomlands billigare oxh hardare konkurrens gor att de beter sig inte pa det viset. Finns sakert daliga aven har, men som sagt man verkar mer radd om sina kunder. Mvh Marie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
|
Jösses! Man blir verkligen förvånad. Jag undrar om liknande skulle hända om det handlade om återförsäljare av varor som vänder sig främst till män?
Otroligt oseriös generalagent som inte kan hålla en vettig nivå eller tål minsta kritik utan går till sandlådenivå direkt. Jag tycker också att det är viktigt att vi kan säga vad vi tycker om återförsäljare - såväl ris som ros. Hur skulle det annars se ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
|
man brukar ju säga
1 missnöjd kund nämner detta för alla den möter... så de fattar inte grejen med att det inte är de nya tillfälliga kunderna man tjänar pengar på, utan de som återkommer antingen i egen person eller genom denna nöjda kund.
![]() Min symaskinsreparatör åker runt i hela skåne och hämtar upp och lämnar av maskiner på olika ställen... oavsett märke... jag byter aldrig ut honom frivilligt ![]() När dessa stora ger sig på de små kan ju bara betyda en sak??? Dåligt självförtroende ![]() jag har inte råkat ut för tråk när det gäller J... men jag blir arg av översitteri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
|
Det enda man möjligen kan säga till reparatörernas försvar är att dom rätt ofta blir ombedda att fixa lågprismaskiner (alltså såna där som säljs på Jysk, Netto, Rusta och liknande, som inte är maskiner som "riktiga" symaskinssäljare tar hem) som helt enkelt inte går att laga. En del går inte ens att öppna utan att förstöra kåpan och ofta är det omöjligt att få tag på reservdelar. (Jag kan tänka mig att det här med just reservdelar kan ställa till det lite även när det handlar om reparatörer som är bundna till ett visst märke.)
Jag hjälper själv till i en symaskinsbutik emmellanåt och har fått höra både det ena och det andra från ilskna tanter som är sura för att butiksägaren inte vill ta i deras lågprismaskin. När det gäller såna maskiner är enda svaret man kan ge att dom får gå tillbaka dit dom köpt maskinen och reda ut det med dom. En och annan förstår inte att det faktiskt inte går att laga och då kan man få en utskällning och bli anklagad för att det är för att man hellre vill att maskinerna ska köpas i en riktigt symaksinsbutik som man inte vill ta in maskinen. För att förvirra det hela ytterligare händer det att kännda symaskinsmärken har någon riktig lågprismodell som säljs till exempel på Jysk (tror Singer haft det, bland annat) och dom maskinerna faller oftast i kategorin med maskiner som är svåra att serva och laga. Dessutom är kunderna ofta ovilliga att betala en service- eller reparationskostnad som ibland hamnar nära maskinens nypris. Det finns många som tror att bara för att en reparatör kan ta alla märken så ska han kunna göra garantireparationer på alla märken och det är ju inte riktigt samma sak. Men när det gäller maskiner som går att laga och serva så är det ju en helt annan sak. Självklart får man betala för jobbet och ev. delar, men det ska ju gå att få det gjort bara det finns en reparatör med kunskaperna och tillgång till delrana, tycker man. Att vägra en betalalnde kund en service av en maskin som man är kapabel att serva är bara underligt. Då förlorar man ju den inkomsten också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Där hade du en poäng helt klart. Dessa stormarknadssymaskiner är av så urusel kvalité och av anledningar du redan skrivit upp. jag tycker att man ska försöka laga, men de kanske blivit sur när kunden kanske försökt få ner priset på rep/service-kostnaden. för en kund som betalat 1000 kr för en symaskin blir servicekostnaden på 7-800 kr (och då exklusive delar) väldigt dyr i jämförelse.
Men att angripa oss kunder som köpt "dyrare" symaskin men i en annan butik (internet är också butik) än hos just dem är bara helt uppåt väggarna. Men det finns bra servicefolk också. Tyvärr är det utdöende släkte så man kan vara tvungen att åka långt för att hitta en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:58.