Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-21, 14:27   #1
Ess Ess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 24
Man kan ju ha ärvt, fått eller köpt begagnat också. Inte alltid man kan visa upp kvitto då heller. Mycket dålig stil av den försäljaren tycker jag. Hoppas det finns andra alternativ där du bor. Men ingen säljare är väl tvingad att serva maskiner du köpt på annat håll, så lagligt är det säkert. Jag har hört om liknande inom bilbranschen förut.

Men det kanske är ett enkelt försäljningsknep från hans sida. Det är inte säkert att det låter likadant när man sen kommer med sin maskin. Fast jag brukar bojkotta såna otrevliga handlare.

Senast redigerad av Ess den 2011-04-21 klockan 14:42.
Ess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 17:54   #2
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
Thumbs down

Jag har varit med om liknande.
Jag var bered att betala men försäljaren vägrade ta i maskinen.
Det är min mor som har köpt maskinen och jag har ärvt den.
Men försäljaren hänvisar att jag ska vända mej dit den var köpt.
Det är bara ca 16 mil dit.
Maskinen står där den står och använs inte, lite synd men vad gör man?
sedan har jag en Brother och affären har gått i konkurs och nu fins det ingen i närheten som fixar sådana maskiner.
Vad gör man ?
Jag funderar om jag ska byta yrke och bli symaskinreperatör.....
asa1970
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 20:36   #3
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Thumbs up

varför byta yrke gu är ju duktig, men reparationskonstnär(långord)
behöver vi alla, så snälla hjälp os andra som inte förstår vad det är på maskinen .. nu pratar jag om husqvarna ingen får hjälp långre om det inte är det senaste
men att fråga om D1 ids dom inte ens svara
förlåt låter lite rörigt men maskinen vill inte brodera och syr som kom och jhälp mig undrar om en sak eftersom mankinen inte ska smörjas, kan det bli självsmörjningsfel (långtord) dom ord som är innom parantes bry dig inte om dom eftersom jag har skrivsvårigheter, tro mig att vi behöver dig
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 04:11   #4
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Det finns en bra reprator i Hallstahammar, han har haft servicen pa Huqvarna b la for skolor runt om i Vastmanland. Sag att du bor i Sodermanland men det kan ju var vart ett forsok att ringa och se om han kan hjalpa dig. Har ar hans tel nr. 070-321 19 52 eller 0220-109 20. Hans fru har en tygbutik i Hallstahammar sa om du inte kan na honom pa dessa nummer kan du kanske forsoka med nr till hennes butik, vilket ar foljande 0220-10054. Lycka till och glad pask. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 04:18   #5
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Oops! Glomde att saga skippa alla saljare som beter sig pa detta sett, det ar klart att du ska kunna service maskinen var du an bor och var du an kopt den. Ar det garanti sa ska maskinen ga tillbaka till generalagenten, ar garanti tiden ute sa ska du ju betala for servicen, sa vad ar problemet, jo kassa forsaljare. Bojkotta saljare som beter sig pa detta satt, man lar sig att alrig nagonsin kopa en maskin av sadant folk. Har du kopt maskinen utomlands sa tror jag nog att det ar andra regler som galler(aven inom EU) men kolla med konsumentverket vad som galler. Glad Pask igen mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-23, 17:47   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Usch, usch, usch, usch!

Precis som alla här sagt, man kan ju ha ärvt det eller så är man från en annan stad där det är för långt att åka till. Eller så har man köpt beg en gammal en från 50-talet kanske?

Enligt honom verkar det som att man ska hålla sig till det märket han säljer, och köpa det senaste och bara av honom och ingen annan.

Vad har hänt med servicekänslan? Om man färdas tillbaka i tiden ca 50 år sedan så skulle det vara självklart att de vill göra service på din symaskin och du ifrågasätts inte om du vill hålla på din gamla symaskin. Tror jag, jag var ju inte med då.

Nu ska allt vara plast och ska bytas ut var 5:e år eller något ditåt. allt, allt. Inte repareras nej utan bara byta ut rakt av eller på sin höjd byta ut delar där man beställer nya delar från märket och kanske är det därför det inte går så bra.... Men då kanske det är märket ifråga som är problemet och inte säljaren? Kanske är det så att säljaren är i princip bakbunden när leverantören vägrar skicka ut delar för slutkunden har köpt det utifrån kanske?

Då säger jag USCH BLÄ till leverantörer också!

Det är bra att du tagit upp det här på sysidan. Jag tycker nästan att vi borde ha en svarta lista här så vi alla bojkottar då förstår de och också leverantören att det inte går att göra såhär.
Vi har ju tidigare uppmanat till att bojkotta Janome för deras regelvidriga beteende som bryter mot EU-regler. Men det kanske inte uppmärksamats mycket nog för folk fortsätter med att köpa Janome ändå...

Att man ska kräva att närmaste butiken ska göra garantiärenden för en maskin du köpt från UK är fel det håller jag med om helt och hållet. Men att gubben grinar och surar för att folk köper online och vägrar göra service (betald sådan) är USCH BLÄ! Lever de på 80-talet eller?! Vi är redan på 2010-talet och vi köper gärna online! Vi kvinnor (mestadels alltså) är inte dumma!!!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 02:27   #7
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag kan tala om att vi gjorde en liknande uppmaning pa quilt och lapptekniksidan och vi blev ganska ordentligt nedtryckta. Jag skrev och berattade hur jag och ett par vaninnor till mig hade blivit bemotta av varan aterforsaljare samt generalagenten i Norge, namner inget marke, men det borjar pa J. Mitt inlagg pa quilt&lapptekniksidan blev raderat pga att jag namngett aterforsaljarens namn och butik, da raknades det som personligt pahopp enligt den sidans moderator.

Fick dessutom pahopp fran en nojd agare till detta marke, dock ej samma typ av maskin.

Vi blev dessutom anklagade for att vi betedde oss som"gnalliga tonarsjantor" av generalagenten sjalv da han skrev till moderatorn pa denna sida och hotade att stamma henne och hennes sida. Varpa hon blev radd och sedan har vi aldrig fatt namna vad vi tycker om maskiner och forsaljare.

Sa tanker er for vad ni skriver och sage for Sverige ar tydligen inte asiktsfritt och inte heller existera det fria ordet.

Men jag personligen ser fram emot att trycka ner forsaljare och generalagenter som beter sig som skit mot oss kunder, onskar alla kopte sina maskiner utomlands billigare oxh hardare konkurrens gor att de beter sig inte pa det viset. Finns sakert daliga aven har, men som sagt man verkar mer radd om sina kunder.
Mvh Marie.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons