![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har en Janome Memory Craft 9000 som är 15 år och är en kombinerad sy och brodermaskin, den har knälyft som jag sällan använder. Har dessutom en Janome 350 E som är en broderimaskin och den köpte jag för 2,5 år sedan och fördelen är att man laddar mönster på USB vilket inte går till min gamla maskin.
Tycker dessutom att det är bra med en broderi och en symaskin då man kan sy annat samtidigt som man broderar.Har även en Pfaff samt en liten Janome Jem 760 som jag har på syträffar och kurser. Tycker mycket bra om mina maskiner, dom har inte krånglat ännu,peppar,peppar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har med haft en hel del funderingar men sitter nu med min brother innovis-1 eller quattro som den heter i usa.
Den syr helt unerbart och broderar suuuper fint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Jag köpte en begangnad Janome 1001 för säkert fem år sedan.
Det är en kombinerad sy och brodermaskin. Många, många mönstersömmar. Stadig symaskin, syr jättefint. Ingenting att "bygga" om för att kunna brodera. Kopplas till datorn via kabel.Behöver inget extra program för att kunna ladda hem brodermönster från nätet. Program för själva överföringen mellan dator och symaskin följer ju med maskinen. Är jättenöjd med min "Janne". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
har en mindre modell av Brother Innovis 1500 kombinerad sy/brodyr maskin
är mycket nöjd med den och när det gäller brother maskiner så fins det massor av tillbehör väldigt stor marknad i tex USA |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är inne på min andra Brother maskin, hade först en Inovis 500 och efter ett par år bytte jag upp mig till en begagnad 4000.
Det är en kombinerad sy/broderimaskin och jag använder den till allt jag syr/brodrar. Jag är mycket nöjd och har fått bra service i Helsingborg där maskinerna är köpta. Hör gärna av dig om det är något du undrar över. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Husqvarna tillverkar fenomenalt fina maskiner - precis lika
hög kvalitet som de alltid har hållit. Suverän produktutveckling både när det gäller brodermaskiner som symaskiner. Själv har jag en Designer 1, Sapphire 875 Quilt, samt en pärla från 70-talet och overlockarna S15 och S21. Ett annat bra märke som också hållit måttet genom åren är Bernina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag är kanonnöjd med min Janome MC 350. Har dock ingen erfarenhet av någon annan brodyrmaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38.