Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-04, 19:30   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Å om du visste hur likadant det har varit för mig :hela dan har gått i samma tecken...Men i morron är det en ny dag...intalar jag mig själv.
Jag hade inte dom problemen med att ladda ner demot, tack o lov.
Men stort Lycka till,
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:37   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Det finns många beskrivningar på Embirds sida

http://www.embird.com/sw/embird/videos.htm

Jag har inga problem med att installera Embird, mitt antivirus "säger inget.

Sedan jag bytte dator med Windows 7 Home Premium 64-bitars
har jag en del problem med att "utforskaren slutar fungera", det händer när jag har broderimappen öppen och flyttar runt mappar och broderier.

Däremot så fungerar Iconizer riktigt bra, aningen trög, men ikonerna kommer upp.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:06   #3
soppen soppen är inte uppkopplad

Precis så är det för mig också, fast jag har Vista 64 bitars, men utforskaren slutar också att fungera det räcker med att jag sitter och tittar på olika broderier i mapparna.annars fungerar det bra tycker jag.
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:27   #4
barkle barkle är inte uppkopplad

Gud vad trött jag blir...
Sä här långt kommer jag: F-secure blockerar programmet.
Jag väljer tillåt programmet. Programmet tillåts. Sen händer inget! Programmet är inte nerladdat och finns inte på datorn trots tre försök att tillåta!! Har även under tiden bytt antivirusprogram så har samma i båda datorer där det funkar i den gamla.
Suck
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:36   #5
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Prova att aAvaktivera virusprogram och brandvägg helt och hållet när du laddar ner. Alltså gå in i säkerhetscentret och stäng av dem tillfälligt.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:59   #6

Efter många om och men med avstängt enl ovan fick jag in programmet, men går inte att öppna!? Datorn tänker o tänker men händer inget. Kan det va en sk....dator? Borde ju inte vara det.
Gammal 2011-01-04, 22:18   #7

Tack för ert engagemang och all hjälp. Nu verkar det gå lite hjälpligt men alldeles frö segt, nåt fel är det men det är nog i datorn i så fall. God natt
Gammal 2011-01-05, 09:55   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Nu tror jag att jag kom på en grej som kan ställa till det: Stäng av funktionen User Account Control (aller något i den stilen). Kontrollpanelen - System och säkerhet - Under Åtgärdscenter finna "Ändra inställningar på ...". Stäng av, fast det står att det inte rekommenderas! Kommer att göra hela datoranvändningen behagligare, inte bara Embird!

VARNING FÖR IRRITERAT SVAMMEL!!

Om datorn är alldeles ny gissar jag på att det är någon form av inställning i den som ställer till det. Det är så sat-ns mycket sk-t inlagt när man köper dator idag. Allt för att göra det så himla "enkelt" och "säkert" för oss användare som helt omyndigförklaras. Jag stänger av allt sånt skräp när jag köper dator. Tar bort det mesta och lägger in det JAG vill ha. De stora virusprogrammen till exempel Norton är ökända för att stanna upp och trassla till saker och ting. Nu hade du ju inte just Norton, men kanske det är någon annan "säkerhetsfunktion" som kolliderar med Embird. Eller så håller datorn på med någon viruskoll eller backup eller något annat som du inte bett den göra, utan det är inbyggt att den ska göra det automatiskt eftersom DU inte är betrodd med att fatta sådana beslut på egen hand.

Sådär, nu har jag fått det ur mitt system för en stund!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.