Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-12-29, 12:46   #24
avslutad160201 avslutad160201 är inte uppkopplad

Citat:
TinaIC skrev: Visa inlägg
Hej alla!

Jag är nybörjare inom både stickning och sömnad.

Jag håller nog i stickorna väldigt "krampaktigt" (tror jag) och får ont i höger ringfinger och jag får "skavsår" på höger tumme, som spricker och blöder lite.

Nu har jag inte stickat på några veckor...det lilla såret går upp ganska lätt- och allt har väl läkt snart.

Har ni tips på hur jag kan slappna av...och förhoppningsvis slippa skavsår på tummen..???

Jag vet inte hur man gör för att slappna av mer än att tänka på att göra det. Sticka långsamt och koncentrera sig på att göra det avslappnat. Såren däremot känner jag igen, jag kan få det ibland efter uppehåll om jag har för långa naglar. Vill jag då inte klippa ner naglarna i början så sätter jag plåster på dem, eller på såret som uppkommit.
Plåster i sig kan få en att slappna av lite också då man på ett helt annat sätt känner att man håller för hårt. Man kan också använda tejp som är lite hårdare så känner man mer att man trycker för hårt.
avslutad160201 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:46.