Vad stickar ni nu?
Hej,
Jag vart så sugen på att höra vad ni jobbar på för projekt nu. Håller själv på att sticka en tröja och virkar ett överkast med mormors rutor. Skulle vara kul att få lite inspiration till nästa projekt:) Therese:) |
Jag stickar inte just nu, utan håller på och virkar tumvantar efter eget mönster.:D
|
För närvarande inget, men igår beställde jag garn och mönster till en väst.
1 nystan mellanraggi beställde jag också, en liten gosse har önskat sig ett par sockar i julklapp. |
Citat:
|
Jag har faktiskt ingenting på stickorna nu, förutom en avsomnad halsduk (ska repas upp), en socka (ska repas upp, kanske) och en kofta som jag inte rört på nån månad.
Det har blivit till att repa upp mycket på sistone, nästa projekt att repas upp är en islandströja som blev för tight. |
Var och köpte garn till en kjol i tisdags:)
|
Jag ska sticka en volangsjal i möbius, mönster från Ravely bara jag får tag på garn. Alltså gå till garnaffären!
|
Jag stickade klart ett par raggsockor till mig själv i går (garn: Järbo Mellanraggi). Av den lilla snutt som blev över stickade jag en bebismössa till min välgörenhetslåda.
Sen har jag börjat på ett par pyttesmå raggsockor i Drops Fabel nu ikväll. |
Citat:
|
Har tre projekt igång samtidigt:
En Whisper cardigan till mig själv Ett par julklappssockor till sambon (har gjort en sock och har den andra halvfärdig) En Kiri spetssjal till mamma Jag gör alltid så här för då kan jag rotera projekt när jag tröttnar på ett av dem. /L |
Citat:
De skickar till Lettland. |
Jag började faktiskt sticka på en mössa igår :D Tyvärr i akryl, men det är mest en testgrej och jag har två FETA nystan akryl hemma.
|
Mitt i tomteverkstan har jag två sjalar och en tröja på gång. Tidspressen börjar kännas av.
|
Jag har flera stickprojekt igång
ullstrumpor pulsvärmare med istickade pärlor babydress pepparkakshus ifrån en jultidning:p |
Så. Då var de små, små sockorna också klara. :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53. |