![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Slipsar kan man ju hitta lite varstans men vad kan man göra av dom?
Jag funderade på att göra fodral till mobiltelefoner och väskor i lappteknik. Men sen tog min fantasi slut, vad mer kan man göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så att det var en som hade gjort ett förkläde av den här på sidan, tror att det var i samband med en tävling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Blommor
Jag gör blommor-rosor av slipsar mönstret har jag hittat i en Tildabok
en brosch eller hårspänne blir fint.Eller pryda en väska korgar Brukar köpa slipsar på statsmissionen kupan och sådana ställen Tvättar dom alltid så dom måste tåla vatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag såg nånstans att någon gjort en klockad kjol (klockningen blir liksom av sig själv ju).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det blir roliga ormar om man stoppar slipsarna och syr dit en tunga och två ögen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Axelremmar till miljövänliga tygkassar av återbrukade plagg skulle nog bli både hållbart och coolt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om den är klippt på skrådden kan du sprätta upp och klippa remsor om du behöver kanta något...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har gjort en bh en gång
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Man kan ju göra en kudde, ungefär som Oddbirds (om du har sett dem?).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
en kompis vävde med slipsar i en smal väv. blev som rosetter där hon skarvade eftersom hon lät änden sticka upp. jätte häftigt. hon skulle ha det som sittunderlag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det finns en bok på engelska med en massa ideer. (Daddy's Ties)
http://www.amazon.com/Daddys-Ties-Sh.../dp/0801985218 Min mor har sytt en crazy quilt jul strumpa och en löpare (Dresden plate) av min far's gamla slipsar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Svensk bok
Hej!
Finns även en bok på svenska som heter Textilt återbruk av Malin Lindström - i den finns massor av tips - inte bara för slipsar! Kolla gärna in Malins hemsida www.textilaterbruket.se, där kan du köpa boken och där finns blogg och webbshop! Mvh ,Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Göra en ros kanske:
http://www.ericas.com/sewing/patterns/59693b.jpg Eller en liten väska: http://www.ericas.com/sewing/patterns/59692b.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Min dotter har tänkt att sy en kjol av slipsar,
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
slips, väska, återbruk |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.