![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej, jag skulle tycka att det vore kul att laga min mans älskade jeans med lite maskinbroderi.
Det finns hål här och var och jag undrar hur jag gör på bästa sätt. Skall man först brodera på en annan tygbit som man sen syr fast för jag misstänker att det är lite knepigt att sy direkt på jeansen. Chrisitna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är det enklaste sättet att brodera på en tygbit och sedan sy fast den över hålet.
Jag skulle tro att det blir knepigt att spänna ramen och få fast den i maskinen utan att något "ligger mellan" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sprättar upp innersömmen på jeansen. Inga problem att fästa ramen då. Ser dessutom finare ut att brodera direkt på jeansen.
Tycker personligen att det ser klumpigt ut med påsydda motiv. Men klart att du ska göra som du tycker, ville bara ge ett annat tips ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.