![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Om man har många olika knappar så kan man dela upp dem i glasburkar. Jag har delat upp mina efter form och material. På bilden ned så har jag delat upp dem i en pärlemoburk, en med fästet på baksidan och en för vita i plast. Jag har nog råkat slänga mina i mörka material
![]() Ja fint med massa i en stor burk. Jag var på emmaus i göteborg för hade sätt att de hade fina 50-tals knappar i uppdelade i orginalrören. När jag kom tillbaka hade de hällt allt i en stor skål(!) fint men inte så praktiskt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vilken lyx och vilket fynd med knapprör. Det vore bra att få tag i tomma knapprör. Undrar var de finns att köpa? Vet någon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skulle man inte kunna köpa transparenta rör på nån byggmarknad och kapa till lämpliga längder? Vet inte om det finns ens. Men kanske andra rör, så länge man pluggar igen med nåt transparent så att man kan se in i rören.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Så här förvarar jag en del av mina knappar.
Tomma knapprör kan man säkert få i butiker som säljer sybehör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är tråkigt att de hällde ut knapparna sådär, men jag antar att det är för att de exponeras bättre då? Men jag skulle nog bli mer tilltalad av att köpa knapparna om de var i rör, eftersom då förstår man att de är oanvända. Jag personligen blir nog mer tilltalad om de ligger i rör.
På tal om knappar... Där jag arbetstränar nu har de så mycket vintageknappar som helst! Helt galet mycket. 4-5 lådor (låda typ 30x50x50 cm) med mixade knappar och 2 lådor med oanvända knappar på papp. alltså i syavdelningen, inte till salu. De till salu i butiken är mycket få. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja när de hade dem i rör hade de väl kunnat ligga kvar där? Ifs vi som har öga brukar gilla och pilla å rota men kanske inte alltid
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
knappar, knappförvaring |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.