![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
|
Jag var i precis din sitts och köpte en Janome 300E. Jag är jättenöjd med den, du kan titta i mitt album så ser du vad jag gjort. Det som jag kanske kan sakna ibland är att kunna sänka hastigheten på maskinen när man broderar lite bökiga saker men det brukar gå bra bara man stabiliserar ordentligt. Jag har inte märkt någon kvalité skillnad på slutresultatet.
Vad gäller program så använder jag Embird som är ett fristående program som kostar en bråkdel av Janomes egna. Jag har precis fått möjlighet att provköra janomes program och det jag hittils kommit fram till är följande: Janomes Digitizer 10000 kostar ca 13 000 kr och till det programmets fördel talar den något enklare hanteringen av att stygnsätta egna bilder samt att det ingår ett antal alfabeten som är välarbetade. Embird kostar 4100 kr om man köper alla programdelarna utom alfabeten (du behöver inte köpa alla delar utan handlar efter behov och kan köpa till välarbetade alfabeten som du är intresserad av). Embirds fördelar (om man köper alla delar) är att man kan ladda ner vilket true type typsnitt som helst och stygnsätta (krävs lite mer jobb än med färdiga alfabeten) samt att man får Cross Stich för att göra korsstygnsbroderier (är lite osäker på om korsstygn finns med i Janomes program eftersom jag bara testat det i några dagar). Det finns för och nackdelar med båda programen. De är, enligt min mening, ungefär lika lätta/svåra att lära sig och du kan skapa exakt samma saker i båda programmen om än på lite olika sätt. Sedan är det bara plånbok samt tycke och smak som får avgöra. Embird kan du ladda ner och testa i 30 dagar eller 100 körningar, du kan dock inte spara något. Här laddar du ner demon: http://www.embird.biz/sw/embird/newdown.htm I de flesta program, vad jag vet, kan man omvandla från olika format (i Embird är det väldigt lätt). Hoppas det var till någon hjälp och har du fler frågor så fråga på. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.