Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-02, 18:56   #1
annah29 annah29 är inte uppkopplad

Kan jag göra detta i Embird?

Hejsan alla syfantaster!

Nu har jag haft min Janome MC 350 i några veckor och kvällarna går verkligen fort! Det är fantastiskt roligt att brodera och nu väntar jag på 110 färger ska anlända från Danmark.

Jag lusläser sysidans forum men känner mig ändå nödgad att ställa en fråga gällande Embird och hur jag kan använda färdiga bilder i detta program.

Om jag laddar hem ett broderi, en figur eller ett mönster - kan jag i Embird då välja ut en del av detta mönster för att göra exempelvis en ram?
Att duplicera det flera gånger och liksom bygga en rektangel av det? Kan jag sedan spara ner detta som en fil och exempelvis lägga det i min symaskin eller behåller man det på usbstickan?

Inser ju att man inte behöver uppfinna hjulet flera gånger, dvs att det finns så himla mycket fina mönster och designer där ute i webrymden och att jag då inte behöver bestiga det högsta berget själv direkt (att själv tillverka mina mönster från grunden).

Tacksam för svar och trevlig kväll tillönskas!

/Anna
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:10   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Ja, det kan du göra med Embird.
Det är mycket du kan göra med färdiga broderier i EMbird. Lyfta bort delar, lägga ihop delar med mera med mera.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:13   #3
annah29 annah29 är inte uppkopplad

Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Ja, det kan du göra med Embird.
Det är mycket du kan göra med färdiga broderier i EMbird. Lyfta bort delar, lägga ihop delar med mera med mera.
Tackar för ditt svar. Det blir nog Embird som jag ska ha. Ska dock lära mig att föra över broderier via fil först innan jag ger mig på själva programmet. Jag återkommer säkert med fler frågor till alla kunniga här på forumet!
annah29 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:58   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Du kan ju testa Embrid i 30 dagar (eller 100 körningar om det kommer först) innan du bestämmer dig. Du har full användning av programmet under testperioden.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.