Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-26, 12:27   #1
skrållan skrållan är inte uppkopplad

Question brother brodymaskin

Hej, ny användare här!
Jag har i min ägo en Brother inovis 1200... På ren svenska ja fattar mej inte på den Har basic-programet å design-programet.Vet inte hur man plockar från nätet,om de överhuvudtaget går, vet ej hur man sparar lr stygnsätter..Har ja kanske för "dålig" maskin? Vilket format ska bilderna va i, osv osv.. Nån som har nå tips? Tack på förhand

Senast redigerad av skrållan den 2010-10-26 klockan 12:44.
skrållan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 14:51   #2
väskan väskan är inte uppkopplad

Det ska säljaren berätta för dig för det ingår i priset. Åtminstonen om du köper i butik. Jag har en innovis 900 köpt på Sypressen i Stockholm. Jag har fått undervisning 2 gånger o kan ringa för att fråga vid behov. Har du inte köpt den i fysisk butik måste du väl ändå ha fått med en bruksanvisning.
Bilderna ska vara i pes-format. Du har inte köpt för dålig maskin men det tar tid att lära sig att utnyttja den.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 15:46   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Stygnsättning är in get man lär sig på en kafferast, men att få över broderier från dator till maskin ska inte vara särskilt besvärligt.
Din maskin är absolut inte för dålig! Du har köpt en jättebra maskin! Både att sy och brodera med!
Filerna ska som Aina säger vara i formatet PES. PES är nog det vanligaste broderiformatet, i alla fall i USA där många av brpderi-mönster-ställena finns. Gå in på vilken sida som helst med maskinbroderimönster så¨kan du se att mösntren säkert finns i PES.
Man laddar ner som man laddar mer vad som helst annrs från nätet. Sparar det i lämpligt organiserade mappar (eller huller om buller i en stor mapp Broderi som man planerar att städa upp i vid senare tillfälle... ).
Ditt PE Design, vilken variant du än har, kan du använda för att titta på dina mönster. Beroende på vilken variant du har kanske du också kan ändra i mönstren.
Din maskin har väl USB-port? I så fall kan du använda vanliga Windows Filhanteraren (Utforskaren) och föra över filer, precis som du för över till ett USB-minne eller annan enhet.
Du kan också, med ditt PE Design skriva ett broderikort med dina mösnter på som du sätter in maskinen.
Det är bara att ge sig in i det och komma hit och fråga om/när det skiter sig!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:15   #4
bila bila är inte uppkopplad

Gå in på youtube och sök där på din symaskin så får du massor med tips hur du gör.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 17:44   #5
skrållan skrållan är inte uppkopplad

Tack alla för svaren! Jag har nog ingen usb-port på maskinen, "va ja vet" provade göra om en bild till PES men maskinen ville inte ha den ändå Gratismönster från nätet verkar kanske funka...men ja skulle akut behöva en Chrysler-logga som är stygnsatt Förslag?
skrållan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 18:26   #6
Beppe Beppe är inte uppkopplad

man kan inte bara göra om en bild till Pes
man måste stygnsätt bilden först

Det borde finnas en sladd med till maskinen med vanlig USB i ena ändan - kopplas till datorn & med mindre kontakt i andra ändan - kopplas i symaskinen

sedan använder du utforskaren och skickar över brodyr filer till symaskinen
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 08:49   #7
Mejja Mejja är inte uppkopplad

Min första broderimaskin

Hej!
Jag har nyss köpt en brother nv 900. fick gratis program med. Lite data kan man ju. Jag har suttit o laborerat och testat mig fram o till slut så har jag fått lite ordning på hur man gör. Kikat på youtube har jag ochså gjort. Det är inte svårt om man sätter sig och prova olika sakerna.
Lycka till.
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.