![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad göra med gamla handdukar?
Jag har en massa gamla frotte hyanddukar och jag undrar om någon har tips på vad jag kan göra med dom förutom att slänga dom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gör tvättlappar av dem.
Jag använder mina som skurtrasor |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sy grytlappar och använd dem som mellanlägg. Det finns ju en viss begränsning i hur många grytlappar man kan ha användning för, annars tycker jag att du kan skänka dem till tex stadsmissionen eller nån annan organisation som driver härbärgen för hemlösa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tja det är väl bara fantasin som sätter gränser egentligen, några exempel kan var att...
Osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tygblöjor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Summa suraum, släng inget förrens sista fibrern är död
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för tipset med grytlappar!! Då spar jag in inköpet av bordsfilt jag tänkt!!
Sminkpads overlockar jag bara runt... det blir för mycket med band tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Mattrasor! Blir mysigaste mattan i badrummet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mina frottéhanddukar o sängkläder syr jag om till små täcken och filtar till mina två katter, de är som matte - vill ligga mjukt och ha något över sig.
Trevlig Helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
I lapptäcksmodell t ex sy ihop till stora badstrandslakan som du kan byta om inunder, svepa in dig i eller använda dem som filt.
Helt underbart mysigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Så många bra ideér!!! Sminkdukar ska jag nog göra!
Jag skänker det mesta jag får över och syr egna kattsäckar till katterna, men det är bra att påminna om att man kan skänka! Tygblöjor tror jag att jag hoppar då jag inga barn har. Men däremot syr jag bindor och kanske jag kan ha frottén som mellanlägg *funderar* Jag älskar forum där man kan få många bra ideér!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Om du har lite större bitar så hårhandukar, väldans praktiskt!
Mönster finns här (klicka på HeadWrap): http://perfectlittlestitches.com/projects.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.