Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-04, 16:17   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

Question Hur stark janome 350e vara

Hej undrar om någon av er som har en Janome 350e kan svara på hur tjocka grejer man broderat.. skinn? vågar inte testa innan jag frågat...
annat rekord utan att förstöra maskinen???
inte något stort och tungt utan mer tjockleken.

jag skulle ju inte stoppa ett hästtäcke i den direkt... det vet jag... där har jag ju gjort märken istället.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 17:14   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Jag broderar inte på tjockare än tyg i min Janome 350.
Törs inte riskera att maskinen går sönder, då är det bättre att brodera på ett tyg och sedan sy fast på det som är tjockt

Skinn skulle jag aldrig brodera på.
Törs Du brodera på så tjock som skinn, när Du ska sälja Din maskin?

Jag har sett att Du har annons ute på den.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 19:19   #3

Smile

Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Jag broderar inte på tjockare än tyg i min Janome 350.
Törs inte riskera att maskinen går sönder, då är det bättre att brodera på ett tyg och sedan sy fast på det som är tjockt

Skinn skulle jag aldrig brodera på.
Törs Du brodera på så tjock som skinn, när Du ska sälja Din maskin?

Jag har sett att Du har annons ute på den.
jupp ska ju sälja den hade jag tänkt. Det är ju en hel del att sätta sig in i menar jag. så det lilla jag använde den. ja du har hjälpt mig vid flera gånger medan jag höll på att lära mig Men livet tar andra vägar ibland och det jag tänkt blev inte så...och roligare kan en maskin ha än att stå här på min hylla bland tygerna.

Nej jag ska inte broder skinn med den!!!! huuuuuu nej det ska jag inte, jag e lite för rädd om mina maskiner...

och eftersom jag inte har fått broderat så mycket som jag tänkt så har jag ju inte erfarenheterna. Ifall någon skulle fråga om styrkan så var det bäst att fråga.. kepsar klarar den väl? fast vilken del är det man broderar på? mitt fram då väl eller på skärmen?
trodde inte att jag skulle få svar alls faktiskt... har även annons på en sida som rimmar på plocket. så jag ska visa maskinen på onsdag torsdag och fredag. jag ville kunna visa hur man broderar ett märke tänkte jag.

så jag hoppas att kunna köpa mig en coverpro... kanske redan nästa vecka!!!en maskin ut och en in har mannen min sagt! tråkmåns!

tackar för dina som alltid kloka råd!
Gammal 2010-10-04, 19:44   #4
sixten68 sixten68 är inte uppkopplad

Jag har broderat på en mjuk skinnhandske med min Janome 300E och det gick utmärkt. Det var bara en bokstav jag broderade.
sixten68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 20:09   #5

Visa vad maskinen klarar med olika broderier.
Det ärju vad den är till för. Och är det för tjockt material, så brodera på ett tunnare och sy fast efteråt.

Det finns ingen anledning att "pressa" maskinen.
Broderier på kepsar görs framtill på dem, vad jag kan förstå, inte på skärmen.
Det har jag aldrig gjort för jag har ingen kepsram.

En Coverpro-maskin är bra att ha, jag har en själv.
Gammal 2010-10-04, 20:47   #6

nej ska inte det

jag ska inte pressa maskinen min. man vill ju veta så man kan svara vettigt och ha ett bra argument och en lösning på hur man gör istället om man vill uppnå ett resultat som motsvarar det önskade.
det grundläggande har jag nog fattat hoppas jag... så jag kan visa lite positiva saker. det är som att sälja en vän ändå på något märkligt sätt... men hur många tankar och känslor har man inte känt och tänkt när man suttit och sytt... jag för min del har både gråtit och varit förbannad och inte bara på att man sytt fel, utan saker i livet. jag har svårt att göra mig av med maskiner.. och sprider dem helst inom familjen!

en kul sidostickare är när jag skulle sälja min 3 trådiga singer, jag satte in en annons på säljsiten som rimmar på slottet och samma kväll fick jag ett sms där någon sett annonsen frågade om jag hade maskinen kvar. signerat Sandra. ytterligare ett svar där hon ville veta vart maskinen fanns någonstans signerat Sandra. Jag svarade och han bara skicka iväg meddelandet så ringer min mobil och då ringer den våran Sandra och säger att men vad tusan varför har du inte sagt att du ville sälja maskinen!!! först fattade jag inte vad hon snackade om!!! Det var alltså min svägerska som sett annonsen men inte visste att det var mig hon kontaktat (jag sätter aldrig ut mitt eget namn på ett sådant ställe) så hon hade ingen aning om att det var jag. och jag fattar inte varför min svägerska ringer sent som tusan och dillar om min maskin!
så även om jag försöker sälja en maskin utanför familjen så lyckas jag väldigt dåligt! jag har frågat alla om någon är intresserad den här gången!!

jojo så kan det gå...

jag har bara positiva erfarenheter av mina Janome maskiner. även med Janome i Norge som varit mycket trevliga när jag haft frågor.
Gammal 2010-10-04, 21:23   #7

Det är så sant, att maskinerna blir ens vänner.
Jag har 6 stycken som jag använder, och 1 mycket gammal som jag inte "näns sy på", den förvarar jag i väskan.

Det är sällan jag byter in någon när jag köper en ny. Då ska den vara "utsliten" isåfall!
Men för ett par veckor sedan bytte jag faktiskt in min Designer Topaz30 när jag köpte den nya Designer Ruby.
Gammal 2010-10-05, 12:54   #8
ElisabethAhlen ElisabethAhlen är inte uppkopplad

Husqvarna Ruby!

Hej!
Vad tycker du en denna maskin? Funkar den bra?

MVH
Elisabeth
ElisabethAhlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 13:04   #9

Det jag hittills broderat på den så är det en kanonbra maskin.
Man kan göra mycket i displayen på den.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.