![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tvätta skinn
Jag har fått i uppgift att laga min pappas jaktbyxor, som håller på att trilla sönder helt. Innan jag börjar sy vill jag tvätta byxorna (såklart), men eftersom jag inte är så van vid den här sortens plagg behöver jag lite råd.
Byxorna är av bomull, med skinn på knän och bak. Tvättmärkningen anger maskintvätt 40 grader - kan jag lita på att det funkar bra? (På tvättmärkningen står också "100% bomull" som material, trots att de har stora skinnstycken, så jag vet inte om jag litar helt på den.) Jag vill ju inte förstöra byxorna i tvätten - samtidigt som de förmodligen inte är värda kemtvättskostnad. Min mamma sa något om att man liksom ska mjuka upp skinnet innan tvätten, men jag vet inte riktigt hur. Tacksam för alla tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Maken har såna byxor också, gröna med grönt skinn lite varstans. Jag har kört dem i 40 grader och det har gått bra, med centrifugering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skinnet i sådana byxor är secialbehandlat
getskinn, det tål att tvättas i maskin. Så det är bara att tvätta på. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Antar att det är samma princip som skinnskodda ridbyxor, dem tvättade jag med ett specialtvättmedel för skinn. Resultatet blev gott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för hjälpen allihop!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:25.