![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klockad solhatt
Är lite fundersam hur man syr ihop sista biten upptill på "tårtbitarna!!
Har 6 st delar och mönstret är från Stoff&Stil. Man ska sy ihop dem men spara ca 1 cm från toppen både på foder och yttertyg, sedan vända ich sy ihop hatten , vränga och sedan står det: " att man ska sy en ca 0,5 stickning för att sy ihop hålet. Hmmmm, menar de om jag lägger hattens öppning åt vänster och bara syr rakt av på toppen så att säga, eller?! Lätta mönster kan ibland bli så svåra ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Solhatt
Jag har sytt 2 hattar med det mönstret.
På den ena sydde jag alla sömmarna till ca ½ cm från toppen Sydde ihop yttertyg o foder i nederkant. Jag sprättade sen upp en av sömmarna i fodret ca 5 cm. Så vrängde jag hatten genom det hålet. Sydde igen hålet för hand. På den andra hatten nålade/sydde jag ihop hatten som den ska vara. Skodde sen kanten med en snedslå. Det blir lite tjockt med tyg i toppen o man får sy några stygn för hand.Det blev inte så vackert på hatten av jeanstyg. Det känns som jag skulle vilja ha tex en knapp där.För det blir liksom ett litet litet hål. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.