![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
Vill också tillägga att man nog ska ta någon vanlig program eftersom som nybörjare vill man gärna kunna skaffa kurslitteratur, onlineguide, tutorials osv.. Och gärna på svenska ifall man vill ha.
Om man kan nöja sig med engelsk "utbildning" så har man mer att välja på. Men om man vill ha svensk kurslitteratur så ska man välja antingen Illustrator eller CorelDRAW (då båda programmen också finns på svenska). Om du frågar en som använder illustrator så kommer han/hon att propagera för det. Samma sak om du frågar en som använder CorelDraw. Själv har jag använt CorelDraw ända sedan version 3 och nu har jag X4 (vilket är version 14) Priset kan avgöra också vad man väljer. På biblioteken finns det böcker om båda. Hur det är med illustrator vet jag inte, men med Coreldraw gör det inte så mycket om boken är någon version för gammal eftersom grundprincipen att rita former med beizerverktyget osv är samma. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:21.