Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-06, 01:59   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Stitch Era

Låter väl för bra för att vara sant?

Jag blir bara frustrerad av Embird och jag är ingen datornybörjare om man säger det så, bla bla.

Nej vill ha något enklare men ändå kompentent i vektormanipulering. Och inte kostar än någon tusing helst billigare. Omöjlig kombination? Kanske!

Hittade Stitch Era, men det bara gapar om hur förträffligt och hur GRATIS det är.

Men det är inte så gratis för man måste få en dealer att investera i det och det finns inga i Sverige. Hur gratis är det då? Och på ett forum så sägs det att det finns fullversion som kostar 7 papp eller något ditåt. Lite ljug, eller hur?
Man blir så trött på sådant. haha.

Men men om man får chansen att testa Universal, så vill jag... Men ja som sagt, dealer..... Man börjar undra, vem (butik alltså) vill investera i någonting som de inte får sälja? :P
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 04:45   #2

Har nu hämtat hem Express, den version som är tillgänglig för nedladdning utan att gå via dealer. Vad den innebär vet jag inte, kanske tidsbegränsning tror jag. Och så reklam på högersidan.

Utseendet är klart finare än Embird. Känns mer 2000tal medan Embird känns 90-tal.

Problem hittills:
Kräver kontinuerlig internetkontakt, har nån program i bakgrunden som tutar på.. Men jag antar att det är bättre än en *usch, fy* dongle. Dongle vägrar jag befatta mig med.

Försökte klicka på PDF-dokumentationen men det krävdes att man har Adobe Reader installerat. Gillar inte, man är väl inte tvungen att följa monopol? Jag använder Foxit Reader som pdf-visare. Kunde inte hitta filerna på hårddisken så de nås förmodligen från internet.

När man editerar beizer-kurvorna flimrar det på skärmen. Inte roligt.

Annars gillar jag att det är mer grafiskt och mer överskådligt än Embird.

Kan öppna CDR-filer, gillar jag! Och även nya, ofta stöds bara gamla format. i Embird Studio krävs det att man KÖPER font engine för att kunna importera vektor, bläh.

Ok hittills jämför jag alltså med Embird Studio.

Förmodligen funkar detta här bäst tillsammans med Standalone Embird eftersom programmet inte är så kompetent i den delen.

Ska ge detta här lite mer tid. Tror att jag kommer föredra denna över Studio om några saker fixas till. Och priset går ju att inte jämföra, haha. Studio+Font Engine kostar ju en hel del tillsammans.

Om ni är pigg på att testa program kanske ni också kan testa? Och om vi gillar kanske vi kan få till någon dealer att investera för den svenska marknaden?
Gammal 2010-05-21, 01:16   #3

Ingen annan som testat?
Gammal 2010-05-21, 09:29   #4
gullum gullum är inte uppkopplad

Det här hade jag totalt missat.
Håller på att ladda ner programvaran. Ska bli spännande att utforska.
Tack för tipset!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 16:16   #5

Om det flimrar för dig när du arbetar med vektorerna så ska man in i inställningarna och sätta på hårdvarusacceleratorn för grafiken.
Det hjälpte för mig!

Har dock inte testat programmet mer än mycket korta stunder då och då. jag har en massa saker som jag måste göra så...
Gammal 2010-05-21, 20:05   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Laddat hem och onstallerat, men inte direkt testat. Det känns som om min dator kanske inte riktigt duger. Det tar evigheter att starta upp, och jag ligger precis på det som "krävs", och långt ifrån det som enligt deras spec är "önskvärt".
Kanske får lite tid att kolla närmare på programmet i helgen om regnet håller i sig...
Vad gäller PDF-dokumentationen har jag bara sett manualen än, och den öppnade sig så fint i Foxit hos mig, så inte verkar Acrobat krävas! Men det kanske är någon annan dokumenation som jag inte hittat än du menar? (Har som sagt knappt testat något än!)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 20:59   #7

Jag fick hjälp där, man ska tydligen klicka på lilla blåa hjälpsymbolen till höger (jag är van vid text-menyer. hehe) och därinne kunde jag nå pdf-filen utan prbolem.

Det var ungefär på startsidan av digitizerprogrammet där man presenteras av några ikoner på olika moment och där krävs det Adobe.

Om det går långsamt så kan det fixas med att gå in i inställningarna och sätta på hårdvaruacceleration. Visserligen har jag "spelargrafikkort"så kanske det hjälpte mkt. De använder samma princip som vid 3dspelgrafik så hårdvaruacceleration funkar bättre än om mjukvaran (eller snarare processorn ensamt) ska försöka göra allt.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.